هیچ...

نپرسید لطفا :/
از مسائل شخصیم بیشتر از اونچه که می‌نویسم نپرسید

یه تلنگر مجازی که باعث شد این تصمیم رو بگیرم

پنجشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ب.ظ

تصمیمم رو گرفتم

تا سر به بیابون نذاشتم باید برم پیش یه روانپزشک

حالا فرقشو با روانشناس نمیدونم خیلی جز اینکه روانپزشک دارو هم میده

اما احساس میکنم باید پیش روانپزشک برم

حالا اگه کسی اطلاع دقیق درمورد این دوتا داره و میدونه چه موقع پیش کدوم یکی باید رفت، بگه ممنون میشم

یه مشکلم که دارم اینه که میخوام یواشکی باشه کسی ندونه

پس باید شهر دانشجوییم برم

خب هیچ روانپزشکی رو هم نمی شناسم

و چون میخوام یواشکی باشه نمیخوام هم از کسی بپرسم

خو چه گهی بخورم الان؟ 

نظرات (۱)

یا خدا امشب من خیلی دارم اینجا هنر نمایی می کنم. یادم می مونه.

فرقش تو روش برخوردشون با موضوعه،
تو زمان هست،
تو اطلاعاتشونه.


روان شناس می ری ۴۵ دقیقه حرف می زنی سبک می شی سعی می کنه طرز فکرت رو اصلاح کنه ولی دارو نمی تونه نسخه کنه،

روان پزشک می ری شاید خیلی بیشتر حتی دو برابر مجبور باشی پول بپردازی  ۵ دقیقه شرح حال می گیرند دارو هم نسخه می کنند.

مثال خودم اینجوریه که، آقا یک کامپیوتر هنگ کرده داریم. روان شناس سعی می کنه با همون ابزار روتین، هنگ کردگی رو رفع کنه. تسک منیجر بیاره و روشن خاموشت کنه و فلان و این ها. 
روان پزشک ولی می زنه یک ویندوز جدید نصب می کنه کلا. حالا خیلی وقت ها هم نمی تونه ویندوز جدید نصب کنه، ولی تلاشش به اون سمته.


اصلش اینه که اینا باید با هم هماهنگ باشن،
روان پزشک اگر حس کرد با تکنیک های روان شناسی بیمار شرایطش رو به بهبود می ره، تا حد امکان نباید دارو بده و ارجاع برای مشاوره ی روان شناسی تجویز کنه.
روان شناس هم اگر حس کرد مریض خطریه حتما باید ارجاع بده برای ویزیت و  دارو ی روان پزشک.

اکثرا هم که برای اثر ماکسیمم هر دو تاش پیشنهاد می شه. هم ویزیت و داروی روان پزشک، هم مشاوره با روان شناس. هر دو مسیر.

خیلی از مراکز هستن، اول حتما یه مشاوره بهت می دن با روان شناس، 
که اون قشنگ عیبت رو در بیاره بعد ارجاع می دن به روان پزشک اگر مشکل داشتی خود به خود. یعنی می گن ویزیت روان پزشک نمی دیم تا یه جلسه مشاوره نری.

اگه مستقیم بری روان پزشک خوبیش اینه که اگه واقعا دارو لازم باشی، از شر هزینه های روان شناسی رهیدی.
ولی بدیش اینه که شاید واقعا دارو لازم نباشی و بی خود بهت دارو بدن.
به هر حال کی تو ایران رعایت می کنه. با وجدان کم پیدا می شه. خیلی کم.  همه می خوان مریض رو پیش خودشون نگه دارند. چیز دیگه ای مهم نیست.

حالا فرض کن مریض روان خودش از نظر روانی دچار مشکل هست زجر  کشیده قاطی کرده و احساس نیاز داشته که پا شده اومده،
یکی هم هی برگرده بهش بگه نه شما حتما مشاوره نیاز داری، حتما دارو باید بخوری. خب چی می شه. حالشو خراب تر می کنند.

یعنی می گم اگه رفتی هم زیاد رو حرف هاشون دقیق نشو و سعی کن فرمون زندگیت دست خودت باشه نه اینکه بشی یک اپراتور برای مشاور یا روان پزشکت. اونا تو رو یک مریض می بینند نه بیشتر.

مقادیری نظر شخصی قاطی این نظرم کردم. شاید دیدگاهم خیلی گارد داره. ن م دانم.

پیدا کردن مشاور و روان پزشکم که کاری نداره. این اپ های دکتر یاب هست جدیدا مد شده. سایت هست. سرچ کنی پیدا می شه.
حتی باورم نمی شه فکر کنم خیلی قدیمیه مال دایناسور هاست. ولی کتاب اول! رو هم می تونم پیشنهاد بدم. یک کتابیه بچه بودم خیلی رو بورس بود، الآن دیگه اینترنت اومده کم رنگ شده نقشش. ولی آدرس و شماره تلفن تمام پزشک ها رو داره. :)))

پاسخ:
مرسی بابت هنرنمایی هات🙏
منم یادم می مونه باشد که جبران کنیم :) 


میدونی کیلگ حالا که تفاوت شونو گفتی احساس میکنم پیش همون روانپزشک باید برم
خودم احساس میکنم خیلی خیلی مشکلم حاده
و اصلا با روانشناس حل نمیشه
باید طرف ویندوزمو کامل عوض کنه
عصبیم
استرسیم
می پرم به این و اون
ذهنم درگیره
مثل خروس جنگی با همه دعوا دارم
تمرکز ندارم
اعصابم ضعیفه و... 
و خب اینا مشکلاتی نیست که مقطعی بوده باشه و بگم به خاطر شرایط الانم به وجود اومده
من از وقتی یادمه چندین ساله که اینجوریم
حالا یه وقتایی شدید تر یه وقتایی کمتر
اما همیشه بوده
فک نمیکنم مشکلم با روانشناس و حرف حل شه
احساس میکنم حتما نیاز به دارو و درمان واساسی دارم
پس همون یه راست برم پیش روانپزشک بهتره انگار


پیدا کردنش که خب آره خیلی سخت نیست حالا تو نت هم نشد میرم تو شهر می گردم بالاخره اتفاقی هم که شده یه مطب روان پزشک پیدا میکنم دیگه
اما خب قابل اعتماد بودنش برام خیلی مهمه
احساس میکنم مسئله حساسیه و خب نمیخوام طرف با درست کردن ابروم چشمم رو کور کنه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی